DOBA Znanja

Pratite naše novosti
Objavljeno v: Članci

Digitalni trendovi u marketingu: promjena igre u poslovnom svijetu

06. studeni 2023.

U posljednjem desetljeću svjedočimo brojnim promjenama u području digitalnih tehnologija, u velikoj mjeri i zbog brzog razvoja. Promjene je dodatno ubrzale pandemija i COVID-19, koja je snažno obilježila razvoj novih marketinških trendova, te vidljivo utjecala na komunikaciju između poduzeća i potrošača. Velika većina potrošača postala je 'digitalna' i počela primjenjivati potpuno nove pristupe. Uspostavljanje i održavanje komunikacije s potrošačima u digitalno doba i poplavi digitalnih medija od ključnog je značenja za prepoznatljivost i svijest o poduzeću, odnosno o njegovoj robnoj marki na tržištu.

Digitalni marketing je već neko vrijeme u središtu poslovnog svijeta, ali se brzo razvija i prilagođava novim trendovima i tehnologijama. Među nama je 5,19 mlrd. korisnika interneta (64,6 % svjetske populacije). U usporedbi s prethodnim godinama bilježi se trend rasta digitalne populacije. To može biti jasan pokazatelj da se danas opća pozornost usmjerava prvenstveno na internet, te da će u budućnosti sve više poduzeća ovisiti o prepoznatljivosti na internetu. Slika: Trendovi rasta digitalne populacije u svijetu (Izvor: Datareportal 2023).

U nastavku članka pregledat ćemo nekoliko ključnih digitalnih trendova u marketingu, koji oblikuju budućnost poslovnog svijeta.

Uspon videosadržaja

Videosadržaji su postali nepogrešiv dio digitalnog marketinga. Korisnici interneta sve češće zahtijevaju vizualni sadržaj koji je privlačan i informativan. Za nekoliko sekundi možemo prikazati više od 1000 riječi s pomoću videosadržaja, koje opremamo ugodnom glazbom i slikama, a sve to privlači potrošača. YouTube, TikTok, Instagram Live i druge platforme za razmjenu videosnimaka postale su popularna mjesta za promociju proizvoda i usluga. Istraživanja pokazuju da 86 % marketinških stručnjaka koristi videosadržaj kao marketinški alat, 94 % potrošača je pogledalo prezentacijski video kako bi saznali više o proizvodu ili usluzi, a 84 % potrošača obavi kupovinu nakon gledanja prezentacijskog videa. Pojedinci provode čak 88 % više vremena na stranicama s videosadržajima, a broj poduzeća koja koriste videosadržaj kao marketinški alat od 2016. godine povećao se za 41 %. Poduzeća se moraju prilagoditi ovom trendu i stvarati visokokvalitetne videosadržaje koji privlače njihovu ciljanu skupinu. 'Video oglašavanje nije novo, ali budući da se internet, pametni telefoni i tehnologija općenito neprestano razvijaju, ovovrsno oglašavanje spada među najvažnije digitalne trendove.'

Mobilni marketing

Mobilni marketing omogućuje jednostavnu, troškovno učinkovitu, visoko reaktivnu, usmjerenu i personaliziranu marketinšku aktivnost u privlačenju pojedinačnog potrošača. Također je učinkovit, budući da gotovo svi ljudi pročitaju sva primljene SMS i MMS poruke (97 % primatelja pročita SMS poruku u 15 minuta nakon primitka). Kako ćemo reagirati na poruku ovisi o njezinom sadržaju i originalnosti. Poduzeće može koristiti SMS i MMS poruke za obavještavanje o novostima i akcijama, programima vjernosti, za promicanje prodaje, marketing slobodnih kapaciteta ili pak za podsjetnike o terminima. SMS i MMS marketing, mobilni marketing u igricama, mobilne internetske stranice, bluetooth marketing, mobilne aplikacije i QR kodovi opći su oblici mobilnog marketinga. Aplikacije na pametnim telefonima su se u posljednjim godinama razvile u snažan marketinški alat, budući da mnoga poduzeća i robne marke u njima vide priliku za njihovu upotrebu. Pametni telefoni su postali neizostavan dio svakodnevnog života, što znači da se poduzeća moraju usredotočiti na mobilni marketing. Optimizacija internetskih stranica za mobilne uređaje, razvoj mobilnih aplikacija i korištenje SMS marketinga samo su neki primjeri pristupa koje poduzeća mogu koristiti kako bi dosegla potencijalne potrošače putem mobilnih uređaja.

Sadržajni marketing

Sadržajni marketing i dalje igra ključnu ulogu u izgradnji povjerenja potrošača i izgradnji robne marke. Poduzeća stvaraju sadržaj koji je obrazovan, zabavan ili informativan, čime se obraćaju svojoj ciljanoj skupini i grade odnose s njome. Blogovi, podcasti, e-knjige i online seminari samo su neki od primjera sadržajnog marketinga koji privlače pozornost i stvaraju vrijednost za ciljanu skupinu.

Korištenje društvenih mreža

Društvene mreže i dalje su moćna platforma za marketing. Poduzeća koriste Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i druge platforme kako bi uspostavila kontakt sa svojom ciljanom skupinom. Oglašavanje na društvenim mrežama omogućava precizno ciljanje potencijalnih potrošača na temelju njihovih interesa, demografskih podataka i ponašanja. Na svijetu postoji 4,8 mlrd. korisnika društvenih mreža (59,9 % svjetske populacije i 92,7 % svih korisnika interneta), koji na društvenim mrežama provode više od 2,5 sata dnevno. Trendovi ukazuju na rast broja korisnika društvenih mreža i u budućnosti. Slika: Rast broja korisnika društvenih mreža na globalnoj razini (u mlrd.), Izvor: Statista (2023.).

Utjecajni marketing

Ovaj princip marketinga nije nov. Dok su se starije generacije morale prilagoditi platformama društvenih medija, mlađe generacije odrasle su s njima. Utjecajni marketing postao je vrlo popularan oblik marketinga na društvenim mrežama jer su robne marke primijetile pozitivan utjecaj na prodaju. Uključivanje poznatih osoba način je stvaranja naklonosti i pozitivnih dojmova ciljane skupine, koja se poistovjećuje s određenom poznatom osobom ili nalazi inspiraciju u njoj. Istraživanja pokazuju da 63 % potrošača vjeruje mišljenju utjecajne osobe o proizvodu i da je 58 % potrošača u posljednjih šest mjeseci kupilo proizvod zbog preporuke neke utjecajne osobe. Odabrana utjecajna osoba, naravno, mora odražavati, odnosno mora utjelovljavati vrijednosti robne marke. Važno je da ciljana skupina potrošača vjeruje utjecajnoj osobi.

Utjecaj umjetne inteligencije

Ljudi vole komunicirati putem aplikacija, a i poduzeća su se pridružila toj komunikacijskoj revoluciji. Upotreba umjetne inteligencije (UI) još je jedan od trenova koji zahtijeva sve više pozornosti. Umjetna inteligencija je postala važna igrač u digitalnom marketingu. Poduzeća koriste algoritme strojnog učenja i analitiku kako bi bolje razumjela potrebe svojih potrošača. S pomoću UI-a mogu prilagođavati sadržaj i ponude pojedinim potrošačima, što povećava učinkovitost marketinga. Ista će s razvojem napredne tehnologije i ubuduće nedvojbeno utjecati na marketinške strategije, prodajne procese i na poslovne modele poduzeća i industrija. Zahvaljujući UI-u, sve su popularniji i chatboti (engl. chatbots), zvani i virtualnim asistentima, koji komuniciraju s korisnicima putem tekstualnih poruka, te im pružaju pomoć. Odgovaraju na pitanja korisnika bez naše posredničke uloge. Chatboti su ušteda vremena te postaju sve popularniji, omogućavaju brzu reakciju i dostupni su 24/7, a korisnik odmah dobiva informaciju.

Zaključak

Digitalni trendovi u marketingu neprestano se mijenjaju, stoga je ključno da se poduzeća prilagođavaju novim tehnologijama i potrebama potrošača. Videosadržaji, mobilni marketing, sadržajni marketing, utjecajni marketing, društvene mreže i UI, samo su neki od ključnih elemenata koji oblikuju budućnost marketinga. Digitalni marketing više nije samo alat, već je nužna strategija za uspješno poslovanje u današnjem digitalnom svijetu.

Izvori:

Informativni dani i savjetovanja
Informativni dani i savjetovanja
Deli
Deli
100% online studij
100% online studij
Popuni obrazac
Popuni obrazac