DOBA Znanja

Pratite naše novosti

Novi trendovi u turizmu

25. listopad 2017.
Turizam se ne smatra samo za jednu od najbrže rastućih gospodarskih grana, naime u svjetskom je omjeru vrlo u porastu, već se smatra i jednim od ključnih pokretača socijalno-ekonomskog napretka države.

Kao djelatnost turizam se po opsegu može uspoređivati s izvozom nafte, prerađivanjem prehrambenih proizvoda ili proizvodnjom automobila. Postati će jedan od ključnih čimbenika u međunarodnoj izmjeni i predstavljati će jednog od glavnih izvora dohotka u mnogim državama u razvoju.

Turizam predstavlja 10% svjetskog BDP-a, 6% svjetskog izvoza, te 1 od 11 svih svjetskih radnih mjesta, što je evidentno i u donjoj infografici.

Za uspjeh je ključno pratiti trendove

Kreativno razmišljanje o novostima u području turističke ponude ključno je za uspjeh pojedinačne turističke organizacije. Ključni trendovi u turizmu trenutno obuhvaćaju više segmenata, suvremeni turist naime želi bogatu i prisnu ponudu. Glavni trendovi koje moramo pratiti ukoliko želimo biti uspješni su:

  • Emocionalni doživljaji, suvremenom turistu više nisu dovoljna samo razgledavanja („vidjeti“ i „upoznati“), već želi »doživjeti« i »osjetiti«.
  • Doživljavanje lokalnih posebnosti, kao što su priče, hrana, ljudi, običaji, navike… za turista su na njegovom putovanju ključni. O tome nato može detaljno prepričavati obitelji i prijateljima.
  • Briga za tijelo, koja obuhvaća ponudu usluga za dobro osjećanje, kao što su rekreacija, aktivno proživljavanje slobodnog vremena, zdrava prehrana, wellness, spa, …
  • Gastronomija, koja obuhvaća gastronomske ture, obilasci vinskih podruma, tematske kulinarske večere, kulinarske radionice…
  • Potrošačko doba, čiji smo svjedoci, odražava se i u području turizma. Tako je i kupovanje jedan od ključnih trendova, za turista je naime važna dobra ponuda trgovina, tako luksuznih i ekskluzivnih, kao i manjih, u kojima se mogu kupiti tipični lokalni proizvodi i poljoprivredni proizvodi.
  • Bijeg od svakodnevnog života. Turistu odmor predstavlja bijeg iz svakodnevnog života, on želi doživjeti nešto novo, drugačije od rutine. Sve više turista odlučuje na bijeg iz gužve u mirniju okolinu.

Socijalne mreže igraju sve veću ulogu u promociji

Internet i socijalne mreže postaju ključni komunikacijski kanali za promociju destinacije i svega što ona nudi. Internetska stranica socialbrands100.com je 2013. godine analizirala 100 u socijalnim medijima najbolje stojećih robnih marki, i među njima je 15% turističkih marki, koje su se plasirale vrlo visoko, kao npr.: Thomson Holidays, Thomas Cook UK , American Airlines (AA) i Lufthansa.

Novi program iz područja turizma od ove godine nudimo i na DOBA Fakultetu. Bachelor studijski program Poslovanje i upravljanje u turizmu obuhvaća najsuvremenije predmete upravo iz područja trendova u turizmu, kao što su Razvoj i oblikovanje vrhunskih proizvoda i usluga u turizmu, Održivi turizam i lokalna okolina, Strategije društvenih medija i marketing, Upravljanje trendovima u turizmu, Inovativni i inovacijski menadžment, itd.

 

Korišteni izvori:

  • Banka turističkih prilika Slovenije – Socijalne mreže: najvažnije turističke marke. 2013. Dostupno na: http://www.btps.si/depositview.aspx?dpid=1831&lng=sl (dostup 8.4.2016.)
  • DOBA Fakultet – Poslovanje i upravljanje u turizmu. 2016. Dostupno na: https://www.fakulteta.doba.si/si/dodiplomski-programi/novo-poslovanje-in-upravljanje-v-turizmu/ (dostup 8.4.2016.)
  • Turistički savez Nova Gorica. 2016. Dostupno na: www.nova-gorica.si/mma_bin.php?id=2016030308151008 (dostup 30.3.2016.)
  • World Tourism Organization UNWTO–Infographics. 2016. Dostupno na: http://media.unwto.org/content/infographics (dostup 5.4.2016.)
  • World Tourism Organization UNWTO – Why tourism. 2016. Dostupno na: http://www2.unwto.org/content/why-tourism (dostup 5.4.2016.)
Informativni dani i savjetovanja
Informativni dani i savjetovanja
Deli
Deli
100% online studij
100% online studij
Popuni obrazac
Popuni obrazac