Uspješan nastup na tržištima nije moguć bez razumijevanja kupaca, poznavanja njihovih potreba, navika, mišljenja i stavova te kupovnog ponašanja. Također, i bez komuniciranja. Odnos s potrošačima jednostavno ne smijemo zanemariti. Gospodarska kriza u razdoblju od 2009. do 2013. godine i trenutačno razdoblje povezano s pandemijom Covid-19, snažno su obilježili razvoj novih marketinških trendova, vidljivo su utjecali na kupovne navike potrošača i na komunikaciju između poduzeća i potrošača. Pandemija Covid-19 općenito je u mnogim elementima promijenila naše svakidašnje živote. Svi smo se morali prilagoditi na takozvanu „novu stvarnost”, što naravno, nije sasvim jednostavno i poželjno u svim elementima našega života. Moramo naučiti živjeti s novim ograničenjima te tome primjereno prilagoditi i svoje svakidašnje aktivnosti.
Izazovi s kojima se trenutačno suočavamo su: kako se najbolje i najbrže odazvati na nove potrebe i kupovne navike potrošača te se prilagoditi aktualnim tržišnim promjenama. Potrošači su se radi trenutačne situacije bili primorani digitalizirati praktično preko noći. Oni postaju sve prilagodljiviji, (sveobuhvatno)povezaniji i sve digitalno pismeniji. Internet i digitalni mediji već zadnja dva desetljeća mijenjaju naše navike. Digitalne medije i pametne uređaje u novoj su normalnosti počele intenzivno koristiti i starije generacije, koje su se prije nekog vremena mnogo više držale samo tradicionalnih medija. Osobine ličnosti i kupovne navike potrošača oblikovale se su pod utjecajima različitih društvenih i povijesnih događaja i čimbenika. Starije se generacije odlučuju potpuno drugačije od mlađih. Dolaze nove generacije koje već znaju rukovati tehnologijom i Internetom te su u potpunosti upoznate s virtualnom stvarnošću, što se odražava u njihovim kupovnim navikama. Zbog toga su precizno prilagođavanje ponude potrebama različitih generacija potrošača i pravi način komuniciranja s njima, ključni.
„Nova stvarnost” je ograničenjima izmijenila pravila igre, ubrzala digitalizaciju te se pobrinula za razvoj novih marketinških trendova i načina komuniciranja s potrošačima. Održavanje komunikacije s potrošačima u digitalnom dobu i u poplavi digitalnih medija od ključnog je značenja za prepoznatljivost i svijest poduzeća, odnosno njegove robne marke na tržištu. Spremnost, prilagodljivost, brze reakcije, odgovarajući odabir medija i odgovarajući način komuniciranja u „novoj realnosti” bit će ključni. Situacija je zahtjevna, mijenja se iz dana u dan te od stručnjaka za trženje zahtijeva veliku mjeru empatije i prilagodljivosti. Nitko ne zna točno koliko ćemo dugo zapeti u trenutačnoj situaciji i kako će izgledati budućnost. Sva su poduzeća i svi smo mi kao pojedinci pred izazovom kako se prilagoditi i uspješno transformirati. Poduzeća su suočena s velikim izazovom: s izazovom očuvanja prisnog kontakta s potrošačima.
Naša je svakodnevnica tako postala doba povezanosti i dostupnosti, koja od pojedinaca, poduzeća i njihovih robnih marki zahtijeva nove načine komuniciranja, pružanja i prihvaćanja informacija, te prije svega razumijevanje novih navika i ponašanja potrošača, koji diktiraju nove načine komuniciranja i pristupanja pojedincima. Pravila trženja i tržišnoga komuniciranja drugačija su, te se mijenjaju velikom brzinom. Činjenica je da se većina poduzeća diljem svijeta moralo, odnosno se još mora prilagoditi navikama potrošača koje se mijenjaju te u ovim neizvjesnim vremenima održavati svijest o marki i zanimanje potrošača.