DOBA Znanja

Pratite naše novosti

Red. prof. dr. Tina Vukasović: Novi trendovi u marketingu i u komuniciranju s potrošačima

28. lipanj 2021.
Pandemija Covid-19 uzrokovala je poprilične promjene u kupovnim navikama potrošača, a njezin utjecaj i promjene bit će još više vidljivi u sljedećem razdoblju neizvjesnosti svih nas, kada ne možemo značajno utjecati na situaciju, već se moramo prilagoditi „novoj stvarnosti”.

Uspješan nastup na tržištima nije moguć bez razumijevanja kupaca, poznavanja njihovih potreba, navika, mišljenja i stavova te kupovnog ponašanja. Također, i bez komuniciranja. Odnos s potrošačima jednostavno ne smijemo zanemariti. Gospodarska kriza u razdoblju od 2009. do 2013. godine i trenutačno razdoblje povezano s pandemijom Covid-19, snažno su obilježili razvoj novih marketinških trendova, vidljivo su utjecali na kupovne navike potrošača i na komunikaciju između poduzeća i potrošača. Pandemija Covid-19 općenito je u mnogim elementima promijenila naše svakidašnje živote. Svi smo se morali prilagoditi na takozvanu „novu stvarnost”, što naravno, nije sasvim jednostavno i poželjno u svim elementima našega života. Moramo naučiti živjeti s novim ograničenjima te tome primjereno prilagoditi i svoje svakidašnje aktivnosti.

Izazovi s kojima se trenutačno suočavamo su: kako se najbolje i najbrže odazvati na nove potrebe i kupovne navike potrošača te se prilagoditi aktualnim tržišnim promjenama. Potrošači su se radi trenutačne situacije bili primorani digitalizirati praktično preko noći. Oni postaju sve prilagodljiviji, (sveobuhvatno)povezaniji i sve digitalno pismeniji. Internet i digitalni mediji već zadnja dva desetljeća mijenjaju naše navike. Digitalne medije i pametne uređaje u novoj su normalnosti počele intenzivno koristiti i starije generacije, koje su se prije nekog vremena mnogo više držale samo tradicionalnih medija. Osobine ličnosti i kupovne navike potrošača oblikovale se su pod utjecajima različitih društvenih i povijesnih događaja i čimbenika. Starije se generacije odlučuju potpuno drugačije od mlađih. Dolaze nove generacije koje već znaju rukovati tehnologijom i Internetom te su u potpunosti upoznate s virtualnom stvarnošću, što se odražava u njihovim kupovnim navikama. Zbog toga su precizno prilagođavanje ponude potrebama različitih generacija potrošača i pravi način komuniciranja s njima, ključni.

„Nova stvarnost” je ograničenjima izmijenila pravila igre, ubrzala digitalizaciju te se pobrinula za razvoj novih marketinških trendova i načina komuniciranja s potrošačima. Održavanje komunikacije s potrošačima u digitalnom dobu i u poplavi digitalnih medija od ključnog je značenja za prepoznatljivost i svijest poduzeća, odnosno njegove robne marke na tržištu. Spremnost, prilagodljivost, brze reakcije, odgovarajući odabir medija i odgovarajući način komuniciranja u „novoj realnosti” bit će ključni. Situacija je zahtjevna, mijenja se iz dana u dan te od stručnjaka za trženje zahtijeva veliku mjeru empatije i prilagodljivosti. Nitko ne zna točno koliko ćemo dugo zapeti u trenutačnoj situaciji i kako će izgledati budućnost. Sva su poduzeća i svi smo mi kao pojedinci pred izazovom kako se prilagoditi i uspješno transformirati. Poduzeća su suočena s velikim izazovom: s izazovom očuvanja prisnog kontakta s potrošačima.  

Naša je svakodnevnica tako postala doba povezanosti i dostupnosti, koja od pojedinaca, poduzeća i njihovih robnih marki zahtijeva nove načine komuniciranja, pružanja i prihvaćanja informacija, te prije svega razumijevanje novih navika i ponašanja potrošača, koji diktiraju nove načine komuniciranja i pristupanja pojedincima. Pravila trženja i tržišnoga komuniciranja drugačija su, te se mijenjaju velikom brzinom. Činjenica je da se većina poduzeća diljem svijeta moralo, odnosno se još mora prilagoditi navikama potrošača koje se mijenjaju te u ovim neizvjesnim vremenima održavati svijest o marki i zanimanje potrošača.

Informativni dani i savjetovanja
Informativni dani i savjetovanja
Deli
Deli
100% online studij
100% online studij
Popuni obrazac
Popuni obrazac