U životu se nalazimo u različitim ulogama te se često nađemo u situacijama u kojima se od nas zahtijeva opušten, samopouzdan i uvjerljiv nastup: na sastanku, konferenciji, savjetovanju, poslovnoj prezentaciji, obrani diplomskog rada ... Stoga je iznimno važno da naučimo vještine komuniciranja i javnog nastupa te tako stječemo znanja i kompetencije o tomu kako pravilno komunicirati i primijeniti neverbalnu komunikaciju:
Mnogo pojedinaca se prije nastupa suočava sa strahom, koji ih ponekada onemogući do te mjere da radije propuste važne životne prilike nego da se suoče sa samim nastupom. Kompetencijama retorike i nastupanja stječemo znanja o tome kako upravljati tremom, strahom te kako se pravilno psihički pripremiti na bilo koju vrstu komunikacije. Iz tih sposobnosti može slijediti konkurentska prednost tako u poslu kao i u osobnom životu. Tehnike suočavanja s tremom tijekom nastupa mogu nam u velikoj mjeri pomoći i u balansiranju suočavanja sa svakodnevnim stresom.
Dobar govornik može ljude uvjeriti u određeno razmišljanje koje im posreduje, naime on će prepoznati prevladavajuće vrijednosti i emocije prisutnih, koje zatim može iskoristiti za propagiranje vlastitih ideja. Mi pojedinci smo se također, jako često u različitim okolnostima prisiljeni angažirati u ulozi lobista, odnosno u pregovorima zastupati svoju organizaciju. A onaj tko ne zna dobro komunicirati, neće ni znati poslovnim partnerima ili organima vlasti uspješno predstaviti produkte, usluge ili projekte svoje organizacije, dobiti kupce ili investitore te steći primjeren položaj u vlastitom radnom okruženju.
Poslovni svijet zahtijeva uspostavljanje odnosa, a pri tomu iznimnu ulogu igra pojedinčeva sposobnost izvrsnog javnog nastupa i predstavljanja ideja, stoga se studenti DOBA Fakulteta već tijekom online studija susreću s brojnim predmetima, na kojima ovovrsne kompetencije i znanja stječu i razvijaju. Studenti tako usvajaju temeljne elemente dobrog i uspješnog javnog nastupa i retorike, što se odražava u njihovim javnim, poslovnim i osobnim nastupima. Oni upoznavaju temeljne principe, teorije i modele komuniciranja, osnovne tehnike komunikacije u okviru razvoja novih tehnologija, a time pak razvijaju sposobnosti interkulturalnog komuniciranja. Nakon završenog studija u oglašavanju i prodaji znaju suvereno primjenjivati različite komunikacijske tehnike, voditi učinkoviti prodajni razgovor i uspješno javno nastupati.
Ako možemo vjerovati grčkom filozofu Protagori, mjerilo svih stvari upravo je čovjek. Sve ovisi o tomu kako on sam osjeća, percipira i presuđuje ... Zbog toga je on bio uvjeren da svaku stvar možemo, upravo zbog njezine relativnosti, sasvim jednakovrijedno zagovarati. Sposobnost dobrog retoričara je dakle da zagovara neki stav te mu se zna i suprotstaviti, bez obzira na to slagao li se sam s njime ili ne.