DOBA Znanja

Pratite naše novosti

Upravljanje vremenom - ključ za uspješan i manje stresan život

25. listopad 2017.
Jedna od ključnih vještina i osobina koje pojedinac mora razviti ako želi biti uspješan na bilo kojem području, je sposobnost dobrog upravljanja vremenom. Uspješni ljudi naime odlično upravljaju svojim vremenom te su stoga produktivniji, efektivniji, brže napreduju i više zarađuju … te ujedno imaju i vremena za sebe …

Možda nam se često čini da bi dani morali imati više od 24 sata, naime konstantno nam nedostaje vremena. Neka se istraživanja posvećuju upravo tomu koliko bismo dodatnog vremena dnevno trebali da bismo mogli učiniti sve što moramo. Internetski portal Sofeminine navodi kako bi Britanke željele da bi dan bio duži za 6 sati i 30 minuta, Francuskinje bi pak željele »samo« 3 sata i 36 minuta na dan više, a Njemice 3 sata i 24 minute.

Pogledamo li i podatke koji se nadovezuju na poslovni svijet, te koje je objavio O.K. Consulting, čak 54 % vodećih ljudi radi više od deset sati na dan; 71 % zaposlenika si posao obično nosi kući; 75 % zaposlenika ponoći u snovima podoživljava posao; 64 % zaposlenika ima povremena razdoblja nesanice zbog vremenskih ograničenja na poslu; 61 % zaposlenika je već puno puta otkazalo ili odgodilo godišnji odmor zbog pritisaka uzrokovanih nedostatkom vremena na poslu; 74 % vodećim ljudima se događa da jednostavno nemaju vremena za obitelj.

71 % zaposlenika u Hrvatskoj si posao obično nosi kući.

Upravljanje vremenom (engleski i poznatiji izraz time management) stoga je ključno za uspješan i manje stresan živote. Kako, dakle svoje vrijeme rasporediti tako da bismo ga mogli učinkovito iskoristili i biti sretniji, efektivniji te bismo mogli postizali više?

Za vas smo pripremili nekoliko jednostavnih savjeta:

  • Opredijelite ciljeve: zapišite potpuno sve što morate napraviti i pripišite rokove za realizaciju tih ciljeva.
  • Postavite prioritete: naime, nisu sve stvari toliko važne kao što se čine na prvi pogled. Rangirajte ih prema važnosti, potrebnom vremenu za provedbu, prema tome je li potrebna suradnja drugih ljudi, … Zlatno pravilo upravljanja vremenom je: Prvo treba izvršiti prioritetne obveze.
  • Planiranje i raspored: pripremite si dnevne kao i tjedne i mjesečne rasporede s obvezama. Ukoliko radite na projektu koji traje više mjeseci, pripremite i godišnji plan. Popis dnevnih obveza najbolje je pripremiti na kraju radnog dana, tako da novi dan započnete planiranim aktivnostima. Te još jedan savjet: povremeno u raspored unesite stavku »vrijeme za sebe« :-)
  • Cjelokupnu pozornost posvetite obvezi koju trenutačno izvršavate: kada započinjete s izvršavanjem obveze, anulirajte sve ostale uznemiravajuće čimbenike (zatvorite chat prozore na računalu, isključite zvuk na telefonu, …) te se 100 % posvetite postavljenom zadatku.
  • Naučite reći »ne«: ako si odredite previše aktivnosti, nećete imati dovoljno vremena. Razmislite o tomu kojim ćete se prilikama odreći.
  • Neka ključni, svakodnevni zadaci postanu navika: tako će vam svakodnevna rutina i navika omogućavati lakše izvršavanje obveza.
  • Kontrolirajte svoje aktivnosti: obveze koje ste si odredili dosljedno izvršavajte te poštujte postavljene ciljeve i rokove. Redovno provjeravajte poštujete li postavljene ciljeve i rokove.
  • Ne zaboravite na tjelovježbu, kretanje i zdravu prehranu: znate ono »Zdrav duh u zdravom tijelu«.

Tijekom jesni, nakon odmora, intenzivno razmišljamo o aktivnostima koje ćemo nakon ljeta provoditi, o novim ciljevima koje si postavljamo … Hoćemo li se početi baviti nekim novim športom, eventualno sudjelovati na nekom tečaju ili ponovno početi studirati …

Za sve buduće studente smo pripremili i nekoliko dodatnih usmjerenja za ovladavanje vremenom:

  • Upoznajte se s cjelokupnim nastavnim planom: na početku studijske godine provjerite koji vas predmeti tijekom studijske godine očekuju na rasporedu i kada. Tako ćete znati kad ćete biti slobodni te imati vrijeme za odmor.
  • Pregled tjednih aktivnosti: na početku svakog predmeta provjerite svoje aktivnosti i rokove za predaju zadataka. Na temelju istih pripremite raspored tjednih zaduženja.
  • Odredite stalni termin za učenje: svaki dan posvetite nešto vremena studiju te isti uključite i u svoj dnevni raspored. Neka to vrijeme bude unaprijed određeno (kao što imate termin za tjelovježbu). Pomoću stalnog termina ćete uspostavili rutinu, a učenje će biti mnogo lakše.
  • Naravno, svi prije navedeni savjeti za ovladavanje vremenom važe i tijekom studija :-)

Ovi sitni trikovi će vam biti od velike pomoći kada budete postali studenti naših bachelor ili master studijskih programa. Na DOBA Fakultetu naše programe provodimo i u online obliku, s čime ćete dodatno uštedjeti vrijeme i novac: nema vožnje, ne morate tražiti parkiralište, nema putnih troškova … studij se odvija 100 % online u virtualnom okruženju.  

 

Korišteni izvori:

  • Education corner – Using Time Management to Improve Study Skills (2017.). Elektronički izvor, http://www.educationcorner.com/effective-time-management.html (dostup 22. 8. 2017.).
  • Novi podjetnik – Obvladovanje časa (time management – nasveti 4 podjetnikov) (2017.). Elektronički izvor, https://novipodjetnik.si/obvladovanje-casa-osebni-pristop-time-management-vito-komac/ (dostup 21. 8. 2017.).
  • O.K. Consulting – Obrazovanje (2016.). Elektronički izvor, http://www.okconsulting.si/default.asp?pid=Cilji_cas_sestanki (dostup 18. 8. 2017.).
  • Sofeminine  - Differences between men and women (2017.). Elektronički izvor, http://www.sofeminine.co.uk/key-debates/differences-between-men-and-women-d18566c256628.html  (dostup 18. 8. 2017.).
  • The Crativity Post - Work Smarter, Not Harder: 21 Time Management Tips to Hack Productivity (2017.). Elektronički izvor, http://www.creativitypost.com/create/work_smarter_not_harder_21_time_management_tips_to_hack_productivity (dostup 22. 8. 2017.).
Informativni dani i savjetovanja
Informativni dani i savjetovanja
Deli
Deli
100% online studij
100% online studij
Popuni obrazac
Popuni obrazac