Promjene se dandanas odvijaju munjevitom brzinom, zato im se moramo prilagođavati na svakom koraku. Poduzeća su postavljena pred izazov kako te promjene znanjem učinkovito savlađivati. Znanje samo po sebi naime nema vrijednosti, potrebno ga je primjerno koristiti i organizirati.
Kako bi uspješno djelovali, ljudi moraju osim znanja posjedovati i određene sposobnosti. Sposobnost je razvijena vještina, koju možemo zadobiti te praksom poboljšati. Odnosi se na sposobnost pretvorbe stečenog znanja iz knjiga u učinkovitu izvedbu.
Sposobnost je vještina kojom stečenu teoriju znamo učinkovito koristiti u praksi.
Trženje je danas potrebno svakom poduzeću, ono je način razmišljanja, nekakva suvremena poslovna filozofija, čiji je prvotni cilj zadovoljavanje potreba kupaca, te istovremeno tim prvim ciljem zadovoljavanje i sekundarnog cilja – uspješnosti poduzeća.
Trženje obuhvaća tako istraživanja tržišta, planiranje marketinških aktivnosti i njihovo izvođenje, praćenje, prodaju kao i interni marketing. Svaki će vam poduzetnik garantirati kako je dobar marketinški agent jeden od traženijih kadrova, što možete primijetiti i u oglasima za zapošljavanje, kojih na području trženja uvijek ima mnogo.
Trženje naime ne temelji samo na talentu, već prije svega na znanjima i sposobnostima pojedinca.
U istraživanju, u kojem je sudjelovalo 100 bachelor i 40 master studenata odabrane visokoškolske institucije, koji su u svojem studiju i profesionalnom radu povezani s trženjem, te su zaposleni u različitim djelatnostima, smo provjeravali koja su važna znanja i sposobnost, koja odlikuju suvremenog marketinškog agenta. Istraživanje je pokazalo kako su prve te tri najvažnije:
Vrlo poželjni su i pouzdanost i odgovornost, sposobnost timskog rada, znati odabrati ciljne segmente poduzeća, identificirati konkurentske prednosti poduzeća, strateško razmišljanje i planiranje, motiviranje i oduševljavanje zaposlenika…
Rezultati istraživanja su opširnije objavljeni u znanstvenom članku Pomembna znanja in sposobnosti, ki odlikujejo uspešnega tržnika (Važna znanja i sposobnost, koji odlikuju uspješnog marketinškog agenta) (Vukasović, 2014.).
Na DOBA Fakultetu smo svjesni važnosti znanja na područjima trženja, zato studentima nudimo dva suvremena, aktualna i praktična programa: bachelor program Marketing, društveni mediji i odnosi s javnošću, koji obuhvaća sva tri područja, njegova posebnost je smjer menedžment društvenih medija. Za još ambicioznije je ovdje i master program Marketing i prodaja, koji vam nudi produbljeno znanje na tom području.
Korišteni izvori:
• Vukasović T. (2014.). Pomembna znanja in sposobnosti, ki odlikujejo uspešnega tržnika. Mednarodno inovativno poslovanje. Doba Fakultet.
• Hosta, M. (2008.). Znanja in sposobnosti sodobnega tržnika (diplomski rad). Univerzitet u Ljubljani. Ekonomski fakultet.
• McCole, P. (2004.). Refocusing Marketing to Reflect Practice: The Changing Role of Marketing for Business. Marketing Intelligence & Planning, Bradford, 22(5), 531–539.
• Meldrum M. (1996.). Critical Issues in Implementing Marketing. Journal of Marketing Practice, Bradford, 2(3): 29–43.
• Internetski izvor http://journal.doba.si/letnik_6_%282014%29_st__1?aid=472&m=1 (31.1.2016.)
• Internetski izvor http://www.vs.grm-nm.si/sites/vs/files/datoteke/TR%C5%BDENJE%20V%20TURIZMU%20%202012-2013%20-%C5%A1tudijsko%20gradivo-GRM.pdf (19.1.2016.)