Na međunarodnom online savjetovanju DOBA Fakulteta ovog prosinca pod naslovom »Innovative pedagogy in online learning« priznati međunarodni stručnjaci predstavili su trendove i dobre prakse pedagoškog, tehnološki podržanog inoviranja u visokom školstvu i drugih oblika tehnološki podržanog obrazovanja, koji mogu doprinijeti većoj učinkovitosti stvaranja znanja i razvoja potrebnih kompetencija za tržište rada 21. stoljeća.
Na međunarodnu konferenciju prijavilo se 335 sudionika iz 52 država svijeta.
Sa savjetovanja:
Prof. dr. Mark Brown iz Dublin Business University, Irska, u svom prilogu o trendovima i najboljim praksama u području pedagoških inovacija potaknutih tehnologijom, predstavio je microcredentials (mogućnost dobivanja kreditnih bodova, potvrda o kraćem obrazovanju / osposobljavanju); s obzirom na prognoze, do 2025. godine studij putem microcredentials postat će pouzdana alternativa formalnim oblicima studija u SAD-u, a u EU će microcredentials biti značajan suplement – nadopuna formalnim programima obrazovanja. Ljudi se sve češće odlučuju za kratka obrazovanja i fleksibilan način stjecanja određenih, specifičnih znanja, koja im omogućuju konkurentnost na tržištu rada.
Dr. Sandra Kučina Softić, predsjednica EDEN i pomoćnica direktora Sveučilišnog računskog centra SRCE, Zagreb, Hrvatska, u svom je prilogu na temu provođenja digitalnog obrazovanja u visokoškolskom obrazovanju i poboljšanja digitalnih kompetencija predstavila 12 principa podučavanja primjenom tehnologije iz 1995. godine, koji su vrlo relevantni i danas, 30 godina kasnije – npr. dobro podučavanje može prevladati loš odabir u primjeni tehnologije, ali tehnologija nikada neće riješiti loše podučavanje, obično ga samo pogorša; treba se usredotočiti na oblikovanje iskustva učenja, a ne na testiranje tehnologija. Istaknula je i kako studente treba pripremiti na cjeloživotno učenje da budu sposobni živjeti, raditi i doprinositi svijetu u kojem žive – a trebamo i osposobljene učitelje, koji će biti sposobni oblikovati takvo podučavanje i učenje.
Dr. Steve Wheeler iz Steve Wheeler Associates Ltd., govorio je o personalizaciji i osobnom učenju. Njegova važna poruka je da će poticanje učenja koje se može momentalno i vjerodostojno primijeniti na radnom mjestu koristiti svima u organizaciji. To je ulaganje u najvažniji kapital bilo kojeg poduzeća – ljudski intelektualni kapital. Osobno okruženje za učenje ne obuhvaća samo osobne internetske alate (PWT) i osobne mreže za učenje (PLN) (ljude s kojima se povezujemo putem naših društvenih mreža). PLN-i mnogo su širi od toga, naime uključuju i iskustva i realnost, pa i učenje putem televizije, glazbe, papirnatih materijala, radija i više formalnih konteksta.
Dr. Lea Bregar je kao najbolju praksu pri uvođenju pedagoških inovacija predstavila iskustva s uvođenjem mikroučenja na DOBA Fakultetu. Mikroučenje kao obrazovni resurs studentima nudi iskustvo učenja u stvarnom životu. S odgovarajućim osmišljavanjem podučavanja mikroučenje omogućuje dosezanje ciljeva učenja, koje nadilazi temeljnu razinu pamćenja. Mikroučenje je vrlo primjeren pristup za primjenu principa otvorene pedagogike s ekipom studenata kao sukreatora otvorenih obrazovnih resursa. Razvoj mikroučenja s grupnim radom studentima omogućuje da ujedno poboljšaju svoje kompetencije na različitim područjima te povećava njihovu motivaciju.
Gospođa Mariella Pugliesi, voditeljica centra za didaktiku na Rome Business School, Italija, predstavila je iskustvo povezano s prilagodbom pedagoških pristupa tijekom pandemije. Kao dobru praksu smo upoznali kako su stvorili mjesto za studente, visokoškolske profesore i stručno osoblje za slobodnu raspravu o različitim temama, za razmjenu osobnih iskustava i s neformalnim povratnim informacijama. Nazvali su ga mjestom za »kavu i razgovor«, koji se kroz humani pristup u online okruženju pokazao uspješnim u odnosu studenata, pozitivnim za ritam učenja, za razvoj pozitivnih rasprava, jačanje umrežavanja između studenata i shvaćanja da stručno osoblje podržava i brine o studentima i profesorima.