Prvi počeci nastajanja ove znanstvene monografije sežu u 2019. godinu, kada smo na DOBA Fakultetu (DF) pripremili teorijska polazišta i osnove za daljnji razvoj Dobinog modela online studija (MOS) za srednjoročno razdoblje 2020.-2025. – takozvani Master plan. Definirali smo konkretne mogućnosti za razvoj i jačanje pojedinih aspekata fleksibilnosti i otvorenosti, koje su ključne karakteristike online obrazovanja. Sve to predstavljalo je temelje za kasnije strateško planiranje, analiziranje, testiranje/pilotiranje i postupno uvođenje (odabranih) inovacija u pedagoški proces, u skladu s trendovima didaktike visokog obrazovanja i razvojem tehnologije. Iskustva, rezultate i spoznaje ovog procesa predstavljamo u ovoj znanstvenoj monografiji.
Monografija je podijeljena na dva velika segmenta. Prvi segment obrađuje dosadašnje spoznaje o uvođenju i implementaciji pedagoških inovacija u online provedbu pedagoškog procesa na DOBA Fakultetu, dok drugi segment obrađuje teorijski i konceptualni okvir pedagoškog inoviranja na DOBA Fakultetu.
U okviru prvog tematskog segmenta pod nazivom Pedagoške inovacije u praksi, ponajprije su predstavljeni zaključci istraživanja o stavovima studenata prema korištenju kraćih videosnimki u pedagoškom procesu, a zatim i stavovi studenata prema nastavnim gradivima općenito. Slijedi prikaz uvođenja mikro-učenja u pedagoški proces te uključivanje studenata kao suosnivača (otvorenih) nastavnih izvora. Sljedeće poglavlje nadograđuje temu nastavnih izvora te predstavlja model poticanja korištenja otvorenih nastavnih izvora (OER) kod visokoškolskih nastavnika. U nastavku su predstavljeni rezultati istraživanja među nastavnicima i studentima o korištenju mobilnih uređaja u procesu obrazovanja kao osnova za procjenu potencijala i poticanje daljnjeg korištenja mobilnog učenja. Slijedi prikaz i analiza učinaka međunarodnih virtualnih projekata za poticanje internacionalizacije doma kod studenata, te analiza znanstvenih spoznaja o učincima primjene suvremenih pedagoških pristupa u online studiju na razvoj 'mekih', odnosno transverzalnih kompetencija kod studenata.
U okviru drugog tematskog dijela pod nazivom Okvir pedagoškog inoviranja na DOBA Fakultetu, ponajprije su predstavljeni aktualni svjetski trendovi u području provođenja različitih oblika e-obrazovanja, uključujući alate umjetne inteligencije. Slijedi poglavlje o korištenju tehnologije koje sustavno i pregledno predstavlja, analizira i ilustrira ulogu te uporabnu vrijednost različitih vrsta tehnologije u postizanju ciljeva učenja, odnosno u osiguravanju kvalitetnog obrazovnog iskustva. Monografiju zaključuje poglavlje koje sustavno predstavlja teorijski, konceptualni i empirijski pristup DOBA Fakulteta nadogradnji postojećeg modela online studija i pripremi srednjoročnog operativnog plana za povećanje kvalitete online studija.
Izdavanjem ove znanstvene monografije pedagoško inoviranje na DOBA Fakultetu ne završava, upravo suprotno. Zbog brzog razvoja tehnologije i mogućnosti (također i zamki) koje tehnologija donosi, pedagoško inoviranje postalo je dio naše svakodnevice. A već sada možemo procijeniti s kojim ćemo se sadržajima najvjerojatnije baviti u narednim godinama: to će zasigurno biti umjetna inteligencija i smisleno integriranje alata umjetne inteligencije u pedagoški proces, mikrodokazi, kao i daljnji razvoj analitike učenja te analiza masovnih podataka koji se prikupljaju tijekom provođenja online obrazovanja, s ciljem učinkovite upotrebe tih podataka za veću personalizaciju učenja i optimizaciju individualnih obrazovnih iskustava.