Doc. dr. Marko Divjak i red. prof. dr. Valentina Prevolnik Rupel pripremili su članak Motivacija, strategije učenja i zadovoljstvo online studenata: usporedba više i manje uspješnih studenata.
Prilog analizira razlike između više i manje uspješnih studenata u njihovoj motivaciji za učenje, strategijama učenja i zadovoljstvu s online obrazovanjem. Empirijsko istraživanje je bilo provedeno među online studentima DOBA Fakulteta; u uzorak je bilo uključeno 365 studenata.
Anketni upitnik se je sastojao od pet segmenata: motivacijskih ljestvica, ljestvica strategija učenja, zadovoljstva s online provedbom studijskih programa, uspješnosti učenja i demografskih varijabli. Podaci su bili skupljeni u lipnju i srpnju 2019. godine s pomoću internetskog anketnog upitnika. Na osnovi tih postavki samo-izvještene uspješnosti učenja, sudionike smo rasporedili u skupini više i manje uspješnih studenata.
Rezultati su pokazali da su više uspješni studenti ostvarili značajno bolje rezultate na svim motivacijskim ljestvicama. Također, ostvarili su značajno bolje rezultate i pri rabi nekih strategija učenja, npr. pri elaboraciji, metakogniciji te pri upravljanju vremenom i prostorom za učenje. S druge se strane pokazalo, da se više i manje uspješni studenti međusobno ne razlikuju u zadovoljstvu s online provedbom studijskih programa. Autori na kraju raspravljaju o ograničenjima istraživanja te o implikacijama ključnih konstatacija istraživanja za daljnja poboljšanja planiranja i provođenja online obrazovanja.
Članak je na engleskom jeziku te ga u cijelosti možete pročitati ovdje.