Na predmetu ćete istraživati što su društvene inovacije i kakav je proces društvenog inoviranja. Saznat ćete kako društvene inovacije doprinose boljoj kvaliteti života (u području zdravstva, obrazovanja, starenja i međugeneracijskog povezivanja, zapošljavanja, kulture, zaštite okoliša). Bolje ćete razumjeti kvalitetu života i način na koji je vrednujemo. Također, steći ćete i uvid u trendove društvenog inoviranja te u projekte i istraživanja u području društvenih inovacija.
Sadržaja
DRUŠTVENO INOVIRANJE I SOCIJALNA EKONOMIJA
RAZVOJ DRUŠTVENO INOVATIVNIH USLUGA ZA KVALITETU ŽIVOTA
KORISNIČKE I SOCIJALNE ZADRUGE kao model razvoja i upravljanja društveno inovativnim uslugama za kvalitetu života
USLUGE ZA KVALITETU ŽIVOTA
PARTICIPATIVNI PRORAČUN kao mehanizam poboljšavanja javnih usluga u gradovima (s webinarom gostujućega predavača)
Ciljevi i kompetencije
Društvena odgovornost poduzeća (DOP) jest trčanje na duge staze. Poduzeće mora znati koristiti brojne alate DOP-a, u skladu s njima planirati i izvještavati o svojem radu, to predstavljati različitim javnostima te pri tome uključivati brojne dionike. Nažalost, u svijetu još uvijek postoje brojni slučajevi loših praksi. S obzirom na to da istih ima previše, odlučili smo se od loših primjera nešto naučiti, a govorit ćemo prije svega o primjerima dobre prakse te na taj način i jačati pozitivan odnos prema poduzetništvu i razvoju društva, a pri tome prvenstveno od njih učiti kako biti društveno odgovorni i održivo orijentirani.
Od 2017. godine velike tvrtke u EU obvezane su izvještavati o nefinancijskim aspektima poslovanja. To znači da, pored ekonomskih aspekata poslovanja, moraju izvještavati i o društvenim aspektima i aspektima okoliša. Koliko dugo to čine, što sve moraju pri tome znati te kako DOP integrirati u sve procese, proizvode i usluge poduzeća, otkrivat ćemo na predmetu.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Kako gradovima možemo omogućiti gospodarski rast i održiviji razvoj? Ovakva i slična pitanja si u prošlosti još nismo postavljali. No ona u sadašnjosti postaju sve aktualnija i smislenija. I gradovi naime moraju znati ekonomično upravljati, poznavati pokazatelje za mjerenje pametne ekonomije, stvoriti konkurentnost gradova te u konačnici i stvoriti robnu marku grada. Na predmetu Ekonomija grada budućnosti saznat ćete i kako financirati razvoj grada iz proračunskih i neproračunskih izvora financiranja. Ekonomski aspekt razvoja grada uključuje i prepoznavanje prilika pametnih gradova i kako ih razviti u poslovnu ideju. Dakle, kako ograničenim izvorima u gradu stvoriti najbolje uvjete za život u sadašnjosti i u budućnosti.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Predmet Ekonomika javnog sektora bavi se živom i opsežnom tematikom o tome što je javni sektor, što on obuhvaća, kako bi on trebao biti velik, koja bi trebala biti njegova uloga te kako bi on trebao oblikovati svoje programe. Postoje opći principi, na kojima se danas temelji javni sektor, a oni su vrijedili i prije nekoliko desetljeća – pored osnovnih principa, također se polako mijenjaju i razumijevanje javnog sektora i njegove uloge, a mijenjaju se i oblici njegovog djelovanja, njegove funkcije se razvijaju i prilagođavaju suvremenim demografskim, socijalnim, okolišnim i gospodarskim situacijama u društvu. Na predmetu ćemo upoznavati ulogu i obim javnog sektora, osnove ekonomike blagostanja, osnove javne izbora, javne rashode: zdravstvo, obrazovanje, obrana, osnove poreznog sustava i porezi.
Sadržaj
Sadržaj predmeta Ekonomika javnog sektora pruža uvid u osnove i najvažnije sadržaje u javnom sektoru, poput:
Predmet pruža osnovne teorijske temelje te je osmišljen na način koji studentima omogućuje prijenos osnovnih teorijskih spoznaja u praksu na odabranom području preko studija slučaja, simulacija te odgovarajuće argumentirane rasprave.
Predmet se sastoji od tri osnovna dijela: u prvom se dijelu bavimo ulogom države i javnih financija za gospodarski razvoj i opstanak društva, a u drugom se dijelu pak bavimo financiranjem i skupljanjem sredstava za financiranje javnog sektora, dok se u trećem dijelu bavimo javnim rashodima namijenjen za financiranje provođenja javnih djelatnosti.
Struktura predmeta proizlazi iz mikroekonomskih temelja, gdje se studenti upoznavaju s osnovama poput javnih dobara, eksternalija, asimetrije informacija i nesavršene konkurencije. U tom kontekstu studenti upoznavaju nepotpunost tržišta preko slučajeva i iskustva. Nakon opravdanosti nužnosti javnih dobara i uloge države u opstanku i funkcioniranju društva, predmet se u nastavku usredotočuje na financiranje države te njezin odnos prema javnim dobrima. Učinkovitost oporezivanja i društveno blagostanje postavljeni su kao glavni cilj u spomenutim sadržajima, a sadržaji su pak usredotočeni na različite aspekte dohotka, bogatstva i oporezivanja. Poseban naglasak je na porezima i na utjecaju poreza na gospodarski razvoj. Porezi i doprinosi analizirani su s aspekta poreznih principa, a studenti pak upoznavaju sustav poreza i doprinosa u Sloveniji te stječu uvid u porezne tokove i cjelokupan sustav javnih financija. Konkretna analiza javnih financija u Sloveniji predstavljena je za sve tri glavne javne blagajne (centralni državni proračun, zdravstvena i mirovinska blagajna). Cjelokupan sadržaj predmeta povezuje se na nejednakost i podjelu bogatstva između skupina stanovnika.
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu sljedeće opće i predmetno specifične kompetencije:
Predmet Ekonomska politika u medijima proizlazi sa stajališta da je u današnjem okruženju, kada imamo neograničen pristup informacijama, najvažnija obrada tih informacija. Sve vrste poduzeća jednostavno moraju razumjeti što će medijske novosti o odnosu vlade značiti za njihovo poslovanje. Predmet se temelji na slučajevima iz medija te pruža bolje razumijevanje stvarnih i budućih mjera ekonomske politike.
Studenti će razlikovati između instrumenata ekonomske politike. Informacije u medijima će znati prenijeti u odgovarajuće koncepte makroekonomske i ekonomske politike, što će morati dokazati u svojem seminarskom radu.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Osobne i etičke kompetencije
Nove informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) te društvena programska oprema u zadnjih su nekoliko godina postale učinkovitim alatima za poboljšanje kvalitete te za lakši pristup obrazovanju i osposobljavanju. Predmetom Inovacije u e-obrazovanju studentima želimo predstaviti najnovija postignuća u tom području i njihovu primjenjivost za poboljšanje obrazovnih i nastavnih procesa. Predmet je posebno usmjeren u predstavljanje i razvijanje potencijala primjene inovativnih rješenja IKT-a za poboljšanje obrazovanja i osposobljavanja u cjelokupnom životnom razdoblju pojedinca.
Poznavanje najnovijih obrazovnih tehnologija i trendova razvoja u e-obrazovanju te sposobnost kritičkog prosuđivanja, sposobnost izbora i primjena inovacija, ključni su za povećanje kvalitete i uspješnu obnovu tehnološki podržanih obrazovnih procesa u stručnom osposobljavanju, visokom školstvu i cjeloživotnom učenju.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
A zašto bi sustavno i dugoročno sveobuhvatno prostorno planiranje pametnih gradova trebalo biti važno? Na predmetu ćete obrađivati ključne urbanističke modele, teorije, sustave i metode planiranja gradova te također pokušati obuhvatiti cjelovitost uz uvažavanje različitih aspekata društvenih, ekonomskih, socijalnih, političkih, kulturnih, okolišnih i tehnoloških promjena. Pored toga, razmišljat ćete koga sve uključiti u planiranje (javno-privatno partnerstvo i participacija stanovnika, zajednice, nevladine organizacije, privatne prakse i istraživačko-obrazovne institucije). Uz to, upoznat ćete se i s procesima planiranja, planskom dokumentacijom i komunikacijom.
Sadržaj
UVOD
PAMETNI GRADOVI
POSTINDUSTRIJSKI GRAD U KONTEKSTU 4. INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
TEORIJA PARTICIPACIJE I INTERDISCIPLINARNOSTI KAO OBLIK URBANOG PROCESA PLANIRANJA RAZVOJA PAMETNIH GRADOVA, GRADSKIH ČETVRTI/SUSJEDSTVA, ULICA, JAVNOG PROSTORA, DEGRADIRANIH I NAPUŠTENIH PROSTORIJA - DRUŠTVENA I EKONOMSKA INTERVENCIJA
GLOBALNO vs. LOKALNO – GRADOVI I ARHITEKTURA U SOCIJALNO-EKONOMSKOM KONTEKSTU
GRADOVI BUDUĆNOSTI - VRTNO vs. DIGITALNO
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Pri razvoju inovacija, pa i općenito u poslovanju, važno je poznavanje intelektualnog vlasništva. Kako možemo zaštititi novost da bismo ostvarili ekskluzivno pravo uporabe za određeno razdoblje? Kako možemo zaštititi patent, kako robnu marku, kako uslugu? Kako treba postupati s autorskim i moralnim pravima? Kako je s aktualnim računalnim programima? U kojim se slučajevima isplati zaštititi novost kao patent, a u kojima radije zaštititi novost kao tajnu poduzeća?
Sve ove odgovore ćete otkrivati na predmetu Intelektualno vlasništvo, gdje ćete na primjerima dobrih praksi poduzeća u zemlji i u svijetu moći pripremati rješenja za svoja radna okruženja.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Internetski marketing se razvio kao reakcija na razvoj tehnologija i evoluciju prodajnih putova. Na predmetu ćemo tražiti odgovore i proučavati dobre prakse: kakve su uspješne strategije internetskog marketinga; koji su alati i tehnike internetskog marketinga; koji su uspješni poslovni modeli; kako upravljati digitalnim marketinškim putovima; kako planirati, kako provoditi, kako evaluirati internetske marketinške kampanje; koja su ograničenja Interneta, koji su važni pravni aspekti … Studenti će također imati priliku naučeno detaljno isprobati u svojem radnom okruženju i predlagati poboljšanja.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Na predmetu ćete se detaljnije upoznati s javnim politikama te nadalje istraživati kako se javne politike odražavaju u poticanju održivog razvoja u pametnim gradovima. Saznat ćete kako dobiti sredstva za projekte razvoja pametnih gradova, kako voditi projekte u javnom sektoru te kako upravljati rizicima. Pregledat ćete i koji su postojeći financijski izvori EU za pametne gradove. A pri tome ćete uz studije slučajeva i simulacije stjecati iskustva iz tog područja.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Prilikom sklapanja poslova u međunarodnom okruženju vrlo je važno poznavanje strane kulture i običaja. Na predmetu nas zanima prije svega što je važno prilikom sklapanja poslova s azijskim zemljama, koje su posebnosti na koje moramo biti pozorni za uspješnost dogovora i ugovora. Značajna prednost prilikom dogovaranja o suradnji s azijskim zemljama zasigurno je i poznavanje osnovnih fraza i izraza na njihovom jeziku. Kina je najveća među azijskim zemljama; učimo osnove kineskog jezika, većinom razgovornog jezika, a nekoliko osnovnih riječi i značenja upoznajemo i na kineskom pismu. Svrha predmeta je prvenstveno upoznavanje kulture i osnova jezika za lakše sklapanje poslova, stoga predznanje kineskog jezika nije potrebno.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Ciljevi:
Temeljna svrha predmeta jest učenje standardnog kineskog jezika na ulaznoj razini za potrebe studenata magistarskog programa u okviru njihovih radnih potreba ili poslovnih prilika u Kini i u drugim zemljama azijske regije, odnosno drugdje u inozemstvu. Ponuđeni sadržaji na predmetu uključuju različite elemente učenja kineskog jezika i odgovarajuće tematske sklopove, gdje se studenti upoznavaju s različitim specifičnostima kineskog poslovnog okruženja, s navikama, značajkama i političko-ekonomskim sustavom i kulturno-specifičnim obrascima poslovnog ponašanja kineskog i azijskog poslovnog svijeta. Na visokoškolskoj razini ovaj predmet nudimo prije svega u programima koji studente osposobljavaju za šire poznavanje azijske poslovne kulture i za opću komunikacijsku upotrebu kineskog jezika.
Pored sporazumijevanja i odgovarajućeg odazivanja u jednostavnoj jezičnoj interakciji, studenti će steći svijest o specifičnostima interkulturalnih kontakata različitih i udaljenih kultura i zakonitosti tog poslovnog okruženja te pri tome steći još bolju sposobnost razumijevanja i ovladavanja globalnim poslovnim okruženjem.
Opće kompetencije:
Studenti će:
Predmetno-specifične kompetencije:
Studenti će:
S terminologijom zastupanja interesa, lobiranja i tehnikama pregovaranja često se susrećemo. Ove izraze često čujemo ili čak koristimo. Ali ipak, razumijemo li uistinu što oni znače? Koja je svrha lobiranja? Što je poslovno lobiranje? Koja je razlika između lobiranja i komuniciranja s utjecajnim javnostima? Koje je značenje tih pregovora za organizaciju te kako su oni povezani s komuniciranjem i lobiranjem?
Češće nego smo toga svjesni, u različitim smo se okolnostima prisiljeni angažirati u ulozi lobista, odnosno u pregovorima zastupati svoju organizaciju. Onaj tko ne zna dobro komunicirati, neće znati poslovnim partnerima ili tijelima vlasti uspješno predstaviti proizvod, uslugu ili projekte svoje organizacije, dobiti kupce ili investitore te steći primjereniji položaj u vlastitom radnom okruženju. Najmanje što svakome treba za svoju obranu jest poznavanje tehnika, strategija i taktika lobiranja i pregovaranja, koje će drugi dionici često primjenjivati prilikom komuniciranja s njima. Važno je poznavanje i kriterija etičnosti i legitimnosti njihovog postupanja da bismo se mogli dovoljno brzo odlučiti kako postupati prilikom takvih izazova.
Sadržaj
1. Definiranje pojmova: javni/vladini poslovi, zastupanje interesa, komuniciranje s utjecajnim javnostima, zagovaranje, interesne skupine i skupine pritiska, umrežavanje, moždani trustovi i lobiranje;
2. Kategorije lobiranja prema kriteriju društvene korektnosti (zakonito, legitimno, etičko);
3. Kategorije utjecajnih struktura: šampioni, saveznici, kolebljivci, meki i tvrdi suparnici;
4. Razvoj lobističke djelatnosti i specifičnosti u vezi s kulturno-političkim kontekstom;
5. Tipologija lobiranja (domaće, profesionalno, izravno - neizravno, formalno-neformalno, povratno);
6. Djelatnost lobista;
7. Lobiranje i korupcija;
8. Lobiranje i mediji;
9. Zakonodavstvo i samoregulacija lobističke djelatnosti: svrha, problemi i učinkovitost;
10. Kvaliteta i kompetencije uspješnog lobista;
11. Lobističke strategije i taktike;
12. Specifičnost lobiranja u EU (tko, koga, kako i zašto lobiraju EU institucije);
13. Organizacija – subjekt u europskom komunikacijskom prostoru;
14. Alati i metode komuniciranja s utjecajnim javnostima;
15. Koncipiranje, sastav i donošenje programa komuniciranja s utjecajnim javnostima i lobiranja (KVJL);
16. Provođenje KVJL programa;
17. Zastupanje interesa i lobiranje za pojedinu organizaciju u Bruxellesu;
18. Definiranje procesa pregovaranja;
19. Tipologija pregovora i pregovarača;
20. Međunarodni pregovori i multikultura.
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
1. Cjelovito i autentično razumijevanje uloge organizacije kao subjekta u lokalnom, državnom i međunarodnom komunikacijsko-lobističkom prostoru za različite profile stručnjaka (menadžera, marketinških agenata, voditelja i razvojno-inovacijskih odjela, vodećih u lokalnim zajednicama);
2. Ovladavanje lobističkim alatima i instrumentima komuniciranja s utjecajnim javnostima, zagovaranja, uključivanja u interesne i skupine pritiska te u moždane trustove;
3. Sposobnost definiranja odgovarajuće strategije i taktike u konkretnom slučaju lobiranja;
4. Ispravno i učinkovito korištenje lobističkih alata u različitim kontekstima;
5. Produktivno angažiranje i suradnja s vanjskim stručnjacima za komuniciranje i lobiranje;
6. Uvažavanje kriterija zakonitog, legitimnoga i etičkog lobiranja u svojem lobističkom djelovanju;
7. Sposobnost definiranja primjerenog i učinkovitog program lobiranja za svoju organizaciju u EU kontekstu;
8. Ovladavanje vještinama i tehnikama pregovaranja kao sastavnim dijelom lobističkih procesa.
9. Prepoznavanje potencijalnih suparnika i podržavatelja kod lobističkih napora organizacije;
10. Sposobnost objektivne analize dosegnutih rezultata i pogrešaka/nedostataka u provedenog akciji lobiranja.
Inovacije u uslužnoj djelatnosti također su važne poput tehnoloških, naime sve tehnološke inovacije sadrže i usluge (primjerice istraživanja, trženje, održavanje …) te s razvojem i njihova poboljšanja. Tehnološke i uslužne inovacije se dakle prepliću. Na ovom predmetu tražimo odgovore prije svega na pitanja kako se inovacije odvijaju u najreprezentativnijim uslužnim granama, primjerice u trgovini, turizmu, komunalijama, IT-programiranju, telekomunikacijama, obrazovanju itd. Uočavamo razlike između grana i između zemalja. Zanima nas koji su trendovi, kako stvaraju novosti, kako se u tim granama odvija invencijsko-inovacijski proces, kako u takvim granama vode/upravljaju inovacijama, gdje su uska grla te s njima i mogućnost za poboljšanja. Studenti imaju priliku da uz upoznavanje teorije i dobre prakse prouče inoviranje svoje organizacije te predlažu poboljšanja.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Danas se tehnološke inovacije smatraju pokretačima razvoja nekog gospodarstva. Ali kako ih razviti, što poduzeću/organizaciji omogućuje stvaranje novosti? Kako iz invencije razviti inovaciju? Što je važno pri zaštiti novosti i kakve su strategije trženja neke novosti ili plasiranja na novo tržište?
Na ova i slična pitanja odgovarat ćete na predmetu Kreativno upravljanje tehnološkim inovacijama. Pri tome ćete i upoznavati dobre prakse priznatih poduzeća u zemlji i u svijetu te na aplikativnom projektu pokušati razviti svoju ideju u tehnološku inovaciju.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Globalizacijom i internacionalizacijom poduzeća i marketing je razvio međunarodne aspekte svojega djelovanja. Zanima li vas kako proučiti različita okruženja za ulazak na strano tržište, kako provesti međunarodno tržišno istraživanje, kako segmentirati, kako diferencirati, koji su najučinkovitiji načini i oblici ulaska na strana tržišta? Kako djeluje marketinški splet, kako strateško upravljati robnom markom na međunarodnom tržištu? Te u konačnici kako digitalnu revoluciju (digitalni marketing) iskoristiti za bolje trženje - međunarodno i globalno? Odgovore na ova pitanja istraživat ćete i otkrivati na predmetu Međunarodni marketing.
Sadržaj
Predmet prosljeđuje sadržajne osnove, osnove odlučivanja i konceptualne osnove za tržišno djelovanje poduzeća na međunarodnim tržištima. Predmet uključuje spoznaje o suvremenom konceptu međunarodnog marketinga, alatima za odlučivanje i konceptima za podršku provođenju marketinških aktivnosti na međunarodnim tržištima.
Predviđeni sadržajni sklopovi:
Ciljevi i kompetencije
Ciljevi predmeta:
Studenti će razviti opće kompetencije:
Studenti će razviti predmetno-specifične kompetencije:
Biste li željeli prepoznati koju normu, odnosno norme treba primijeniti za konkretan pravni odnos s međunarodnim elementom, to jest odnos između subjekata, u pravilu gospodarskih, koji prema određenim mjerilima ne pripadaju istoj zemlji? Kako bismo to pravo mogli primijeniti u praksi, moramo prije svega poznavati njegovu sustavnost da se možemo snaći u masi propisa koje donose najrazličitije institucije, pa i autonomno oblikuju gospodarski subjekti unutar granica pojedinih zemalja, a naravno i izvan njihovih okvira.
Svrha predmeta je da studenti steknu znanje iz područja međunarodnog gospodarskog prava te to znanje primijene u praksi, a da istodobno usvoje i osnovne moralne principe djelovanja međunarodnog prava, odnosno prava općenito i u skladu s njima djeluju u praksi.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Svrha predmeta je jasna: pogledati na kvalitetu života s više aspekata, tako objektivno, kao i subjektivno, tako individualno, kao i kolektivno te i s obzirom na izvore, prilike i životnu situaciju u društvu. Predmet će biti namijenjen upoznavanju osnovnih pojmova i podataka o kvaliteti života te razmišljanju o tome što je to kvaliteta života. Uvažava li se u razvojnim dokumentima Slovenije koncept kvalitete života te ima li država za građane postavljene ciljeve, koji će poboljšati našu kvalitetu života. A ako ih ima, jesmo li sposobni te ciljeve ostvariti – kako ih mjeriti, kojim indikatorima te što smo u tom području učinili u proteklom razdoblju. Za vrijeme trajanja predmeta produbit ćemo se u kvalitetu života pojedinih subpopulacija u Sloveniji te pokušati zaključiti je li njihov život kvalitetan – što bi one same mogle učiniti za sebe te zašto one to i ne učine.
Naše pitanje je naravno jesmo li se spremni uhvatiti u koštac s jednostavnom istinom o stanju društva današnjeg vremena: o prenošenju odgovornosti, niskoj razini samodiscipline te prije svega što smo spremni sami učiniti da poboljšamo statističke pokazatelje mjerljivosti kvalitete života.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Pozitivna psihologija sve više dobiva na važnosti u suvremenom poslovanju. Pozitivna psihologija je uzbudljiva i inspirirajuća mlada grana psihologije. Ona gradi ono što je u pojedincu pozitivno – njegova moć i izvori. Cilj pozitivne psihologije jest poboljšati subjektivno blagostanje (sreću) i funkcioniranje pojedinaca, organizacija i zajednica te omogućiti da bi isti bili uspješni.
Na predmetu ćete imati priliku upoznati trendove u pozitivnoj psihologiji, upoznati i primijeniti pomnost, pozitivnu psihologiju primijeniti u radnom okruženju, prepoznati svoje snage karaktera te naučeno provjeriti u timskom radu.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Na predmetu ćete upoznati obrazovanje kao psihosocijalni proces. Proučit ćete konceptualne razlike između učenja, podučavanja i obrazovanja te detaljnije istražiti aspekt učitelja i aspekt studenta/učenika u procesu obrazovanja. Zanimat će vas i specifičnosti učenja u različitim životnim razdobljima.
Sadržaja
Ciljevi i kompetencije
Razumijevanje ponašanja klijenata ključni je čimbenik marketinškog uspjeha. Zbog toga će studenti na predmetu tražiti odgovore na pitanja koji su oni psihološki čimbenici koji utječu na ponašanje klijenata, koji je utjecaj emocionalnog doživljavanja na uspješnost poslovnog djelovanja, kako psihologiju primjenjujemo u marketingu i prodaji, koji su oni psihološki čimbenici koji utječu na zadovoljstvo i vjernost klijenata, koja je uloga osobnosti u poslovnom odnosu, koji su psihološki aspekti poslovne klime itd. Na predmetu ćete imati mnogo prilika za provjeru naučenog u obliku simulacija i aplikativnih zadataka.
Sadržaj
Razumijevanje ponašanja klijenata kao ključni čimbenik marketinškog uspjeha
Zadovoljstvo i vjernost korisnika
Uloga osobnosti u poslovnom odnosu.
Poslovna klima i organizacijska kultura
Ciljevi i kompetencije
Cilj predmeta jest osposobljavanje studenata za fleksibilnu primjenu psiholoških spoznaja, suvremenih teorija i koncepata za oblikovanje uspješnog i učinkovitoga vođenja pojedinaca, skupina i organizacija.
Sadržaja
Ciljevi i kompetencije
Na predmetu ćete proučavati demografsku i urbanu dinamiku, migracijske karakteristike u svijetu, Europi, Sloveniji te utjecaj regionalne politike na razvoj urbanih i ruralnih područja. Između ostalog, istraživat ćete i primjenu koncepta pametnog rasta na regionalnoj i lokalnoj razini. Upoznat ćete što su to gravitacijska središta ruralnih područja. Također, zanimat će vas održive transportne poveznice između urbanih i ruralnih područja. Produbit ćete znanje o kružnom gospodarstvu i pametnoj specijalizaciji te sukreirati razvojno podržavajuće okruženje. Pri tome ćete moći isprobati pokazatelje i mjere održivog suživota urbanih i ruralnih područja.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
PRENOSIVE (OPĆE) KOMPETENCIJE
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
PREDMETNO-SPECIFIČNE KOMPETENCIJE
Studenti će steći:
Prilikom sklapanja poslova u međunarodnom okruženju vrlo je važno poznavanje strane kulture i običaja. Na predmetu nas zanima prije svega što je važno prilikom sklapanja poslova sa slavenskim zemljama, koje su one posebnosti na koje moramo biti pozorni za uspješnost dogovora i ugovora. Značajna prednost prilikom dogovaranja o suradnji sa slavenskim zemljama jest zasigurno i poznavanje osnovnih fraza i izraza na njihovom jeziku. Rusija je najveća slavenska zemlja; dok učimo osnove ruskog jezika dobro upoznajemo kulturu i značajke Rusije. Naglasak je većinom na izgovaranju riječi, a istodobno upoznajemo i abecedu na ćirilici te također učimo čitati i pisati osnovne riječi i rečenice na ćirilici. Svrha predmeta je prvenstveno upoznavanje kulture i osnova jezika za lakše sklapanje poslova, stoga predznanje ruskog jezika nije potrebno.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Predmet obrađuje globalne promjene i njihov utjecaj na razvoj održive i pametne mobilnosti. Jednostavno, što, na primjer, znači razvoj autonomnih samovozećih automobila za pametne gradove? Saznat ćete koji su trendovi u mobilnosti, kakva je urbana, a kakva električna mobilnost te koji su ekonomski i socijalni aspekti suvremene mobilnosti. Proučavat ćete utjecaj pametne mobilnosti na promjene u automobilskoj industriji i gospodarstvu. A istraživat ćete i donose li održiva i pametna mobilnost sa sobom i inkrementalne inovacije.
Sadržaj
7. ZAKLJUČAK
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije:
Upravljanje odnosima s klijentima (CRM) i poslovna inteligencija (BI) prilika su za poduzeća/organizacije da si stvore konkurentsku prednost, naime time povećaju učinkovitost i preglednost. Učinkovito i uspješno upravljanje odnosima s klijentima za poduzeće je nužno; stoga ćemo tražiti odgovore na to kakvu strategiju CRM-a oblikovati, koji su osnovni pojmovi i alati, kako oblikovati prodajne baze, koja je uloga zaposlenika, što je to analitika, kako se brinuti o zaštiti podataka itd. A u poslovnoj inteligenciji će nas pak zanimati kako uređujemo baze podataka i skladišta podataka, kako rudarimo i analiziramo velike količine podataka, kako ih možemo upotrijebiti za osnovu pri odlučivanju u organizaciji, kakve informacijske sustave trebamo upotrebljavati.
Sadržaj
Sklop 1: Upravljanje odnosima s klijentima (CRM)
Sklop 2: Poslovna inteligencija (BI)
2.1 Osnovni pojmovi: baze podataka, kocka podataka, skladišta podataka, transformacija podataka (ETL), rudarenje podacima, analiza podataka, vizualizacija podataka, velike količine podataka (big data)
2.2 BI strategija kao osnova pri odlučivanju u organizaciji
2.3 Priprema podataka
2.4 Analiza podataka i vizualizacija
2.4 Informacijski sustavi kao podrška BI-u
Ciljevi i kompetencije
Poduzeća i druge organizacije u današnjem se svijetu svakodnevno hvataju u koštac sa izazovima koje savladavaju samo visoko obrazovani i motivirani zaposlenici. Budućnost organizacije ovisi prije svega o sposobnosti učenja pojedinaca, tima i organizacije kao cjeline. Radi brzih promjena u okruženju i novih informacija se zaposlenici u procesu promjena i poboljšavanja organizacije neprestano moraju usavršavati, obrazovati i osposobljavati na radnom mjestu ili izvan istoga. Sve važniju ulogu u tome ima e-obrazovanje, odnosno tehnološki podržano učenje, koje postaje važna dopuna klasičnom učenju. Predmetom Upravljanje znanjem i učeća organizacija želimo predstaviti postignuća u tom području te njihovu korisnost za pojedinaca i za cjelokupnu organizaciju. Smatramo kako su poznavanje i sposobnost primjene najnovijih koncepata, modela i tehnologija iz područja e-obrazovanja, upravljanje znanjem i učeće organizacije ključni za uspješno djelovanje suvremene organizacije.
Sadržaj
Ciljevi i kompetencije
Studenti će na predmetu steći sljedeće opće i predmetno-specifične kompetencije: